.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضایی در دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه؛
ایران و ترکیه می‌توانند در منطقه مانند آلمان و فرانسه در اروپا باشند
در این دیدار، رئیس‌جمهور ترکیه، با تاکید بر نقش مؤثر دکتر رضایی در روابط ایران و ترکیه گفت: آقای دکتر رضایی از افراد مؤثر در روابط ایران و ترکیه است و امروز نیز در جایگاه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از نقش چشمگیری در نظام سیاسی ایران برخوردار است...

دکتر محسن رضایی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام که در رأس هیأتی سیاسی متشکل از چند تن از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در ترکیه است، عصر روز گذشته، با عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، رئیس‌جمهور ترکیه در این دیدار با تأکید بر نقش مؤثر دکتر رضایی در روابط ایران و ترکیه گفت: آقای دکتر رضایی از افراد مؤثر در روابط ایران و ترکیه است و امروز نیز در جایگاه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نقش چشمگیری در نظام سیاسی ایران برخوردار است.


عبدالله گل همچنین تأکید کرد: کشور و دولت ترکیه آماده گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی با ایران است.

بر پایه این گزارش، رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران افزود: فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و دولت ترکیه به عنوان دوست دولت و ملت ایران، مسائل این کشور را به دقت دنبال می‌کند و ما مذاکرات ژنو میان ایران و کشورهای 1+5 را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

در ادامه این دیدار، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر روابط حسنه میان ایران و ترکیه گفت: در سال‌های اخیر، شاهد گسترش روابط میان دو کشور هستیم و پیشنهاد می‌کنم که اقدام مشترکی در تشکیل منطقه اقتصادی جدید شامل کشورهای خاورمیانه، آسیای مرکزی و قفقاز میان ایران و ترکیه صورت پذیرد.


رضايي در ادامه گفت: ما در چشم‌انداز آینده ایران، تشکیل چنین منطقه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم و ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و متحد، همانند کشورهایی چون آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا، می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی در پایان تأکید کرد: ما در این منطقه که آن را آسیای جنوب غربی نامیده‌ایم، اهداف مهم اقتصادی و تجاری را پیگیری خواهیم کرد و در کنار این امر، انرژی، تجارت و توریسم در این منطقه، می‌تواند تحول بزرگی را در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه اقتصادی پدید آورد.


گفتنی است، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رأس هيأتي سياسي، مركب از آقايان دكتر حسين مظفر و مهندس مرتضي نبوي از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام و برخی از مدیران دبیرخانه مجمع، يكشنبه 26 مهر ماه وارد آنكارا پايتخت كشور تركيه شد و در آغاز ورود، مورد استقبال نماينده وزارت امور خارجه تركيه و سفير جمهوري اسلامي قرار گرفت.
دكتر رضايي در اين سفر پنج روزه با رئيس‌جمهور، وزير امور خارجه، وزير دولت در تجارت خارجي و وزير صنايع و تجارت و مقامات دانشگاهی تركيه، ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.001 seconds.